X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
 

ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא אחד הענפים החשובים בתחום הביטוח. ביטוח חיים בא לתת ביטחון כלכלי ואיתנות פיננסית למשפחה במקרה חלילה וחס נכות או פטירה.

להבדיל מענף ביטוח אלמנטרי המבטח רכוש כגון : רכב , דירה ועסקים. ענף בו בד"כ משפה חברת הביטוח את המבוטח כלומר נותנת פתרון ביטוחי לרכוש הפועל בעיקרון להחזיר את המבוטח רגע לפני קרות הנזק (המבוטח לא יכול "להרוויח" ממקרה הביטוח) .

ביטוח חיים פעול בצורה שונה לחלוטין ומדבר על פיצוי. כלומר אדם יכול לקבוע מהו הסכום שישולם לו במקרה של נכות או לשארים שלא במקרה של חלילה וחס פטירה לדוגמא :

אדם המבוטח בביטוח נכות מתאונה - נפצע בתאונה ונקבעו לו 100% נכות , חברת הביטוח תפצה במלוא סכום הביטוח שנקבע מראש.
 

על פניו נראה שזה פועל על פי העיקרון של ביטוח רכב  - הרי רכב שנגנב ולא נמצא חברת הביטוח משלמת את סכום הביטוח שנקבע מראש , (שווי הרכב) למבוטח. אלא שההבדל בין ביטוח רכב בדוגמא שלנו לבין ביטוח נכות מתאונה הוא :

ההבדל בין ביטוח כללי לביטוח חיים

בביטוח רכב המבוטח מבטח את רכבו בהתאם למחירון המקובל בשוק ע"פ חוברת של לוי יצחק , גם עם מחיר הרכב היה בתחילת שנת הביטוח גבוה משווי הרכב בזמן האובדן – חברת הביטוח תשפה את המבוטח ע"פ שווי הרכב בזמן הגניבה ולא תתחשב במחיר הרכב שהיה בתחילת שנת הביטוח. כלומר המבוטח יוכל לקבל לא יותר משווי הרכב – המבוטח לא יוכל ל"הרוויח".

בניגוד לביטוח נכות מתאונה – בביטוח נכות המבוטח קובע את סכום הביטוח אם הוא יהיה 1,000 ₪ או 1,000,000 ₪ זאת החלטה של המבוטח. חברת הביטוח תפצה אותו בסכום שנקבע מראש.

ענף ביטוחי החיים כיום

בשנים האחרונות ענף ביטוח החיים התפתח מאוד וחברות הביטוח הוסיפו כיסויים נוספים וביטוחים נוספים וכיום ניתן להשיג סל רחב מאוד של ביטוחי חיים כגון : ביטוח ריסק ( ביטוח למקרה מוות), אובדן כושר עבודה, ביטוח נכות מתאונה, ועוד שלל כיסויים נוספים. (כיסויים נוספים ניתן לרכוש במסגרת ענף ביטוחי בריאות, פנסיה ומנהלים)