X סגירה
 

מה עליך לעשות במקרה שנקלעת לתאונת דרכים

7 כללי ברזל להתנהלות הולמת בעקבות תאונת דרכים

תאונות דרכים הן לצערנו חלק מהחיים ובמדינת ישראל מספר תאונות הדרכים הוא גבוה במיוחד. על כל אחד מאיתנו לעשות הכל על מנת להימנע מתאונת דרכים, אך אם כבר נקלעתם למצב זה, גם אם המדובר בתאונה קלה וללא נפגעים, על מנת להפעיל ביטוח רכב, יש מספר פעולות חשובות שיש לעשות באופן מיידי. בכתבה זו, ננסה לתת לכם 7 כללי ברזל להתנהלות הולמת בעקבות תאונת דרכים.

מדריך למי שנקלע לתאונת דרכים
מדריך למי שנקלע לתאונת דרכים
החלפת פרטים

כל מי שמעורב בתאונת דרכים ורוצה לקבל פיצויים, חייב להגיש תביעה לקבלת פיצויים ולכן חשוב מאוד שיהיו לכם את הפרטים של האדם השני (או מספר האנשים האחרים) שהיה מעורב בתאונה. אם לא יהיו לכם את מירב הפרטים של כל המעורבים בתאונה יהיה לכם קשה יותר לתבוע את חברת הביטוח של המעורבים האחרים בתאונה (או לקבל החזר מחברת הביטוח שלכם).

יש לבקש את מספרי תעודות הזהות, הטלפונים ורצוי גם את הכתובות של המעורבים בתאונה וכמובן חשוב לרשום לעצמכם את מספרי הרכב שלהם. מומלץ מאוד גם לבקש מהמעורבים האחרים את פרטי פוליסת הביטוח שלהם. כמו כן, כדאי לכתוב בזמן אמת כמה שיותר פרטים ומידע אודות התאונה.

קבלת עזרה ראשונה

במקביל להחלפת הפרטים ובהתאם למצבכם הבריאותי בעקבות התאונה, חשוב מאוד לקבל עזרה ראשונה כמה שיותר מהר. גם אם נדמה לכם שלא נפגעתם, כדאי מאוד לקבל עזרה ראשונה במקום, בין אם באמצעות הזמנת אמבולנס או בין אם מאיש מקצוע הנמצא במקום. בכל תאונה דרכים נמצאים בוגרי קורס חובשים, חובשים מתנדבים במגן דוד אדום וחשוב מאוד לקבל מהם את הסיוע בזמן ובמקום המתאים. עזרה רפואית מיידית היא חשובה מאוד במקרה של תאונה דרכים. כמובן שאם יש בכך צורך, פנו לבית החולים הקרוב ביותר.

דיווח למשטרה

יש לדווח אודות התאונה למשטרת ישראל בהזדמנות הראשונה העומדת לרשותכם. הפנייה למשטרה היא גם עבור קבלת חלק מהאישורים שתידרשו להם בתביעת חברת הביטוח שלכם או של המעורבים האחרים בתאונה. חשוב מאוד לפנות בהקדם האפשרי לאחר התאונה למשטרת התנועה הקרובה למקום מגורכם ולקבל מהם אישור אודות התאונה והפרטים שלה.

דיווח לסוכנות הביטוח שלכם

יש לדווח לסוכנות הביטוח שלכם אודות התאונה בהקדם האפשרי על מנת שסוכן הביטוח שלכם יתחיל את כל תהליך התביעה, החזר ההוצאות שלכם והפיצויים (אם מגיעים לכם פיצויים).

איסוף המסמכים הדרושים

לאחר שהתאוששתם מהתאונה מבחינת בריאותית ונפשית (או אפילו במהלך תקופת ההתאוששות), חשוב מאוד להתחיל ולאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, לצורך התביעה שלכם. חשוב לשמור את העותקים המקוריים של כל המסמכים שרלוונטיים לתאונה, בין היתר - אישורים רפואיים, מרשמים שקיבלתם, תוצאות של בדיקות רפואיות, חשבוניות של כל ההוצאות שלכם שנבעו מהתאונה, הוצאות על טיפולים רפואיים ועוד. ללא המסמכים הללו, יהיה לכם קשה מאוד לקבל בחזרה את כל הכספים המגיעים לכם מחברת הביטוח.

פנייה לעורך דין

את הכנת תביעת פיצויים מומלץ מאוד לבצע באמצעות עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ורצוי אף עורך דין המתמחה באופן מיוחד בתאונות דרכים. לכן, יש לפנות לעורך דין מקצועי ואיכותי בהקדם האפשרי לאחר התאונה, על מנת שהוא יסביר לכם את כל מה שמגיע לכם וינהל עבורכם את כל ההליכים מול חברת הביטוח.

חזרו לשגרה!

אם המצב הגופני שלכם מאפשר זאת, מומלץ לחזור לשגרה כמה שיותר מהר על מנת לשים את כל תאונת הדרכים מאחוריכם. חזרו לעבודה, ללימודים או לשאר העיסוקים שלכם והמשיכו בחייכם, אך אל תזניחו את שאר הפעולות שיש לבצע לאחר תאונת הדרכים המפורטות בכתבה זו!

 

 
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