X סגירה
 

מה מכסה ביטוח דירה מפני פגעי החורף

חורף סערות, סופות ונזקים - מה מכסה ביטוח דירה

גשמי החורף הם אמנם ברכה גדולה, אבל כשמצטרפות אליהם רוחות חזקות וסערות, הם יכולים לגרום גם לנזקים בבית. ביטוח הדירה הסטנדרטי מכסה רק חלק מהנזקים שיכולים להיגרם למוצרי חשמל, לקירות ולרכוש. מה כולל הביטוח התקני, איך אפשר לשפר אותו מה צריך לעשות כשנגרם נזק? הנה מדריך קצר לביטוח הדירה מפני פגעי החורף.

חורף יכול להיות גם מהנה
חורף יכול להיות גם מהנה
אילו פגעי חורף מכסה ביטוח הדירה התקני

פוליסת ביטוח הדירה הסטנדרטית מכסה רק נזקים ישירים שאירעו בתוך הבית זמן סערה. איך מוגדרת סערה? חברות הביטוח עובדות בהתאם להגדרות השירות המטאורולוגי, על פי סולם בופור שנותן ציון של 1-12 לעוצמת הרוחות. סערה מוגדרת רק כאשר ציון הבופור הוא בין 7-9. דרגה 10 ומעלה תיחשב כסופה (שהיא כוח טבע) ולכן לא תכוסה על ידי חברות הביטוח. בכל מקרה, המבוטח צריך להוכיח קשר ישיר בין הסערה לנזק שנגרם לו.

מה לא כלול בביטוח הדירה הסטנדרטי

כאמור, נזקים שלא נגרמו בזמן סערה לא כלולים בביטוח הדירה הסטנדרטי לפגעי החורף. בהתאם לכך, כל נזק שנגרם בעקבות הצטברות של מים, לרבות רטיבות בקירות ובתקרה, פגיעה ברכוש בעקבות נזילה וכדומה, לא כלול בפוליסה. גם נזקים בעקבות קרה, תופעה נפוצה בחורף בעיקר בישובי ההרים שיכולה לגרום לפיצוץ הצנרת או דודי השמש, אינם כלולים. כך גם נזק שנגרם לשערים וגדרות הבית.

הרחבת הביטוח לנזקי החורף

העובדה שישראל היא ארץ שטופת שמש שבחלקים גדולים ממנה יש מעט ימי גשם בחורף, מביאה לחוסר מודעות לצורך בביטוח מקיף יותר לפגעי החורף. מכיוון שגם סערה אחת יכולה לגרום לנזק רב, ניתן להכניס בפוליסה הסטנדרטית הרחבה שתכסה "נזק תאונתי" שנגרם באופן פתאומי. למשל, פיצוץ הדוד והצנרת או נזק לרכוש.

מה צריך לעשות כדי לקבל פיצוי במקרה של נזק

1. לצמצם את הנזק ככל שניתן – חברת הביטוח מצפה מהמבוטח שיעשה כל שביכולתו כדי לצמצם את התדרדרות המצב לאחר שהנזק נגרם. למשל, במקרה של שריפת מקור החשמל, יש לנתק מייד את מכשירי החשמל כדי למנוע מהם נזק. במקרה של הצפה יש להרים מייד את מה שניתן או לפנותו מהבית כדי למנוע נזק נוסף.

2. לתעד את הנזק – אם קורה נזק, כדאי לצלם אותו מיידית כך שניתן יהיה לראות את השעה והתאריך. גם צילום שנעשה בטלפון סלולארי יכול לשמש עדות מצוינת שניתן להציג לחברת הביטוח.

3. לדווח מייד לחברת הביטוח. החברה צריכה לשלוח בהקדם שמאי מטעמה כדי להעריך את הנזק. אם יש טעם, ניתן להזמין גם שמאי מטעמכם שיגיש חוות דעת נוספת.

גורמים נוספים שאחראים על נזק מפגעי החורף

• העירייה או הרשות המקומית – לעתים נגרם נזק בגלל תשתית לקויה של ביוב או כבישים.

• חברת החשמל – במקרה של פגיעה במתח החשמל או הפסקות חשמל יזומות שלא פורסמו מראש, חברת החשמל האחראית לתשתית צריכה לפצות על נזקים שקרו למכשירי החשמל. גם כאן צריך לתעד את הנזק ואת הפעולות שנעשו לצמצומו.

לסיכום

כדאי לבדוק מה כולל ביטוח הדירה הסטנדרטי בכל הנוגע לפגעי חורף ולהרחיב אותו, בעיקר אם אתם מתגוררים באזור מועד לסערות, להצפות משיטפונות ולקרה. אם קרה נזק, תשתלו לעשות ככל שביכולתכם כדי לצמצם אותו ותעדו אותו בהקדם. בכל מקרה, תדאגו קודם כל לבריאותכם. אם יש צורך להתפנות מהבית, עשו זאת והשאירו למומחים לתקן את מה שדורש תיקון. זיכרו שאפשר להתקשר לחברת נסיעות, להזמין נופש באילת ברגע האחרון, וליהנות מכמה ימים של חופשה.   

 

 
PHNjcmlwdD4NCiAgKGZ1bmN0aW9uKGkscyxvLGcscixhLG0pe2lbJ0dvb2dsZUFuYWx5dGljc09iamVjdCddPXI7aVtyXT1pW3JdfHxmdW5jdGlvbigpew0KICAoaVtyXS5xPWlbcl0ucXx8W10pLnB1c2goYXJndW1lbnRzKX0saVtyXS5sPTEqbmV3IERhdGUoKTthPXMuY3JlYXRlRWxlbWVudChvKSwNCiAgbT1zLmdldEVsZW1lbnRzQnlUYWdOYW1lKG8pWzBdO2EuYXN5bmM9MTthLnNyYz1nO20ucGFyZW50Tm9kZS5pbnNlcnRCZWZvcmUoYSxtKQ0KICB9KSh3aW5kb3csZG9jdW1lbnQsJ3NjcmlwdCcsJ2h0dHBzOi8vd3d3Lmdvb2dsZS1hbmFseXRpY3MuY29tL2FuYWx5dGljcy5qcycsJ2dhJyk7DQoNCiAgZ2EoJ2NyZWF0ZScsICdVQS0xMjU2NTY4My0xJywgJ2F1dG8nKTsNCiAgZ2EoJ3NlbmQnLCAncGFnZXZpZXcnKTsNCg0KPC9zY3JpcHQ+